Як пацієнт може захистити свої права?

Дата: 10.07.2020 15:21
Кількість переглядів: 658

Найбільш широкий перелік прав пацієнтів в Україні визначається  Законом України «Про Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 р. та Цивільним кодексом України.

Перш ніж перейти до переліку прав нагадуємо що окрім прав ви маєте і обов’язки, насамперед дотримуйтесь карантинних заходів, вірус не зникне доки не розроблять вакцину, бережіть себе та інших, уникайте фізичного контакту, рукостискань, дезінфікуйте руки, не перебувайте місцях масового скупчення без нагальної потреби, вірус підступний і може проходити в бесимптомній формі в якій людина може заражати інших. Врятуйте себе та близьких та не забувайте що епідемія не подолана.

До прав пацієнта можна відносяться:

– на отримання кваліфікованої медичної допомоги,

– на вибір, заміну, лікаря, закладу охорони здоров’я та вибір методів лікування,

– на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров’я України,

– на достовірну та своєчасну інформацію про стан свого здоров’я,

– фізичної особи на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні,

– на безоплатну первинну медичну допомогу (консультації, проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, здійснення профілактичних заходів,

– на безоплатну вторинну (спеціалізована) медичну допомогу, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації,

– на безоплатну третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу,

– на безоплатну паліативну допомогу, на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів, а також надання психосоціальної і моральної підтримки членам їх сімей,

– на безоплатну медичну реабілітацію,

– на свободу, що забороняє будь-які форми фізичного чи психічного тиску на фізичну особу, втягування її до вживання спиртних напоїв, наркотичних та психотропних засобів, вчинення інших дій,

– на особисту недоторканність, що надає змогу розпорядитися щодо передачі після своєї смерті органів та інших анатомічних матеріалів її тіла науковим, медичним або навчальним закладам,

– на донорство,

– на медико-біологічний експеримент,

– на репродуктивні технології,

– на правовий захист від будь-яких незаконних форм дискримінації, пов’язаних із станом здоров’я,

– на відшкодування заподіяної здоров’ю шкоди,

– на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я,

– право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім’ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду,

– право на інформування про доступні медичні послуги із застосуванням телемедицини.

Якщо ваші права, як пацієнта, порушені з боку лікаря або інших медичних працівників, необхідно звернутися, краще письмово, зі зверненням або скаргою до головного лікаря лікарні. Надіслати скаргу можна електронною поштою на офіційну скриньку лікарні або вручити її службовій особі. Не забудьте на вашій копії скарги поставити відповідну відмітку, штамп про отримання, реєстраційний номер тощо.

Важливо, щоб ваша скарга містила правильні реквізити найменування медичної установи, адресу установи, прізвище, ім’я по-батькові особи, яка звертається, фактичне місце вашого проживання з позначенням поштового індексу, засобу зв’язку, наявності електронної скриньки. Далі потрібно розкрити суть питання і чітко сформулювати прохання чи вимоги. Вкажіть обов’язково, яким способом вам має бути надана відповідь (на електрону скриньку або на поштову адресу тощо). Не забудьте поставити дату та підпис.

Якщо відстояти своє порушено право не вдалося, можна звернутися до департаменту або управління охорони здоров’я у вашому місті або області. Контактні дані можливо дізнатися на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України. Також, на сайті МОЗ за цим посиленням є форма, де кожен громадянин може залишити свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви, скарги чи вимоги.

Існують гарячі лінії місцевих органів виконавчої влади, гаряча лінія Уряду 1545, телефон гарячої лінії МОЗ 0 800 505 201, на яких приймають усні звернення та скарги громадян стосовно порушення їхніх прав.

 

Додаткову інформацію ви можетке знайти на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid: https://wiki.legalaid.gov.ua/. Правову консультацію можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103. Пустомитівське бюро БПД Адреса 81100, м. Пустомити, вул. Грушевського, 35. тел.: 0673929700 або 0933311727; pustomyty@legalaid.lviv.ua (увага, на період каранину працюємо дистанційно)

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь